Alle priser er i norske kroner, og inkl. mva.

 

Bestilling

Vi tar forbehold om utsolgte varer, prisendringer og tastefeil. Det hender dessverre at vi kan være utsolgt for en vare selv om den kan stå tilgjengelig i nettbutikken. Du vil raskt få en tilbakemelding fra oss om noe du har bestilt er utsolgt.

Ved bruk av rabattkoder kan kun èn rabattkode benyttes pr ordre.

 

Betaling

Vi bruker Vipps og Stripe betalingsløsninger.

Stripe håndterer kortopplysninger og betalinger for oss.

Opplysninger om deg håndteres i Europa. Se Stripes personvern / privacy shield her.

 

Betingelser:

Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.

Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.

 

Personlige opplysninger

Her kan du lese mer om våre retningslinjer for personvern

 

Levering

Vi pakker og sender dine varer innen 2 virkedager etter at vi har mottatt din bestilling. Ved bestilling innen kl 12 på hverdager vil vi gjør så godt vi kan å sende ut pakken din samme dag.

Skulle det bli forsinkelser, vil du få beskjed om dette via telefon eller mail. Det samme gjelder om varen uheldigvis er utsolgt.

Vi benytter BRING som fraktleverandør på alle våre pakker.

 

Bring Pakke i Postkassen

Pakke i postkassen er en innenlands tjeneste og antall dager fra innlevering til utlevering i postkassen 1-3 virkedager mandag-fredag

Hvis mottakerens postkasse er låst, hvis pakken ikke får plass, eller det av andre årsaker ikke er mulig å levere pakken i postkassen, kan mottaker hente pakken på sitt lokale postkontor eller Post i Butikk mandag – lørdag. Mottaker får en SMS eller e-post når pakken er klar til henting.

Mottaker får en påminnelse om henting av pakken etter 3 og 11 dager. Er pakken fortsatt ikke hentet etter 14 dager blir den returnert til selger. Uavhentede pakker kan belastes kunde med selgers kostnader for fraktbeløpet, men kan ikke overstige dette.

 

Bring Klimanøytral Servicepakke eller pakke med Posten

Mottakeren får hentemelding på sms eller epost (eventuelt brev i postkassen) og plukker deretter opp pakken på nærmeste Post i butikk eller Postkontor. Dersom utleveringsstedet ikke passer for mottaker, har mottaker mulighet til å bestille endret utleveringsmåte/-sted, for egen regning og risiko. (Se Vilkår for Servicepakke hos Bring).

Dersom pakken ikke hentes, får mottakeren din en påminnelse. Er den fortsatt ikke hentet etter 14 dager blir den returnert til bedriften din.

I forbindelse med noen høytider er hentefristen utvidet. Sendinger med hentefrist 23. desember til 31. desember blir returnert den 4. januar i det nye året. Sendinger med hentefrist 15. juli til 31. juli blir returnert den 1. august.

Pakken må hentes innen 14 dager etter at du har mottatt SMS om at pakken ligger klar til henting.

Til sentrale strøk er leveringstiden normalt 1-3 dager, mens det til Nord-Norge og mindre sentrale områder normalt er 1-3 dagers ekstra leveringstid.

 

Slettene Hage sender kun til adresser i Norge.

 

Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har overtatt pakken.

Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen til kjøper uten unødig opphold og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Varen skal leveres hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.

 

Priser på frakt

Vi har fast pris på frakt på kr 149,-

Fast pris på frakt gjelder kun i Norge, ikke Svalbard, Jan Mayen og resten av Europa, da følges postens egne satser med en grunnpris på 270 kr *

 

NB! Ordre som ikke blir hentet:

Det er kjøperens ansvar å sørge for at den adressen, e-post og telefonnummer som blir oppgitt ved bestillingen er korrekt. Når pakker blir sendt som MyPack vil din ordre ligge på ditt lokale hentested i opptil 2 uker. Ordre som ikke hentes innen fristen vil bli returnert til oss. For ordre som ikke hentes, forbeholder vi oss retten til å fakturere kostnader for returfrakt, ekspedisjonsavgift og håndteringsavgift, per i dag satt til kr 250.

 

Hente hos oss på Slettene Hage, Herefoss

Du kan gjerne hente varene hos oss. Bestill på vanlig måte, velg hente i butikk – og varene dine pakkes klare til henting.

 

Angrerett

Angrerettloven gjelder ved forbrukerkjøp. Som kunde har du full angrerett i 14 dager etter mottatt vare. Du trenger ikke oppgi grunn.

DU som kjøper dekker returfrakt. Alle kunder får ordrebekreftelse pr. e-post, og i denne vil angrerettskjema ligge som vedlegg. Du kan også ta kontakt med oss, så sender vi dette til deg.

Varen må returneres i samme stand som du mottok den, være ubrukt og ligge i original emballasje. Du har ansvaret for at returvarer når frem til oss i uskadet/komplett stand. Sørg derfor for at varene er forsvarlig innpakket, ikke fest tape og adresselapp direkte på originalemballasjen!

Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøperen angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven.

Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag.

Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).

 

Angrefristen begynner å løpe:

Ved kjøp av enkeltstående varer vil angrefristen løpe fra dagen etter varen(e) er mottatt.

Selges et abonnement, eller innebærer avtalen regelmessig levering av identiske varer, løper fristen fra dagen etter første forsendelse er mottatt.

Består kjøpet av flere leveranser, vil angrefristen løpe fra dagen etter siste leveranse er mottatt.

Angrefristen utvides til 12 måneder etter utløpet av den opprinnelige fristen dersom selger ikke før avtaleinngåelsen opplyser om at det foreligger angrerett og standardisert angreskjema. Tilsvarende gjelder ved manglende opplysning om vilkår, tidsfrister og fremgangsmåte for å benytte angreretten. Sørger den næringsdrivende for å gi opplysningene i løpet av disse 12 månedene, utløper angrefristen likevel 14 dager etter den dagen kjøperen mottok opplysningene.

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen, med mindre annet er avtalt eller selger har unnlatt å opplyse om at kjøper skal dekke returkostnadene. Selgeren kan ikke fastsette gebyr for kjøperens bruk av angreretten.

Kjøper kan prøve eller teste varen på en forsvarlig måte for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort. Dersom prøving eller test av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan kjøperen bli ansvarlig for eventuell redusert verdi på varen.

Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen til kjøperen uten unødig opphold, og senest 14 dager fra selgeren fikk melding om kjøperens beslutning om å benytte angreretten. Selger har rett til å holde tilbake betalingen til han har mottatt varene fra kjøperen, eller til kjøper har lagt frem dokumentasjon for at varene er sendt  tilbake.

 

Reklamasjonsrett

Ved feil eller mangler, ta kontakt med oss umiddelbart eller så raskt som mulig, så gjør vi alt vi kan for å ordne opp i dette.

Er reklamasjonen berettiget, dekker vi returkostnadene.

Gjelder reklamasjonen en transportskade, skal dette rapporteres til utleveringsstedet samme dag som varene mottas.

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning  fra selgeren.

 

Reklamasjon til oss (selgeren) bør skje skriftlig.

 

Retting eller omlevering

Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.

 

Prisavslag

Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.

 

Heving

Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.

 

Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  500  eller www.forbrukerradet.no.

 

Kundeservice

Ved spørsmål og for mer informasjon:

Kontakt oss :

Slettene Hage

Herefossveien 2117

Ytre Slettene

Herefoss

Tlf 930 52 099

e-post: gunn@slettenehage.no

Kontaktperson: Gunn Elisabeth Slettene